Infrastrukturalne

S19 Nisko Południe-Podgórze

Wartość kontraktu: 272,5 mln zł brutto
Termin realizacji: 34 miesiące

14 listopada 2018 r. konsorcjum Mostostalu Warszawa i ACCIONA Construcción podpisało z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umowę na projekt i budowę 11,5 km drogi ekspresowej S19 od węzła „Nisko Południe” do węzła „Podgórze”. Wartość umowy to 272,5 mln PLN brutto.

Zadaniem konsorcjum prowadzącego inwestycję w systemie „projektuj i buduj” było zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) były wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie były wliczane.

Opis inwestycji

Początek tego odcinka S19 przyjęto za węzłem „Nisko Południe” tuż za przecięciem drogi ekspresowej z linią kolejową LK65. Trasa drogi ekspresowej biegnie w okolicy m. Nowosielec w kierunku południowym, po zachodniej stronie DK19 (w przybliżeniu równolegle do niej). Następnie krzyżując się bezkolizyjnie z DK19 odbija w kierunku południowo-wschodnim.  W km 428+400 zlokalizowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP typu II Jeżowe po stronie lewej i MOP typu III Kamień po stronie prawej. Przedmiotowy odcinek  kończy się przed węzłem „Podgórze”, gdzie droga ekspresowa S19 przecina się z drogą wojewódzką DW861.

Zakres robót obejmował wykonanie dwujezdniowej  drogi ekspresowej  z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranami akustycznymi, urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej.

W ramach prac wykonano także obiekty inżynierskie: 5 wiaduktów drogowych, 3 przejścia dla zwierząt górą, 3 przejścia dla zwierząt dołem, 9 przepustów o funkcji ekologicznej.

Szczegóły dot. kontraktu
Wartość umowy: 272,5 mln PLN brutto
Termin realizacji: 34 miesięcy – w tym do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, natomiast do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych tj. od 15 grudnia do 15 marca
Termin płatności: 30 dni od daty otrzymania faktury
Okres gwarancji wynosi 10 lat
Zabezpieczenie należytego wykonania: gwarancja bankowa w wysokości 10% wynagrodzenia umownego tj. 27,3 mln zł

Zobacz film z budowy:

 

Wybrane realizacje