Budowa Mostu Rędzińskiego we Wrocławiu
Most Rędziński we Wrocławiu zajmuje 19. miejsce na świecie w kategorii największych obiektów mostowych podwieszonych do jednego pylonu. Jest najwyższym i najdłuższym mostem w Polsce. Zużyto na niego 180 000 ton stali oraz 110 000 m³ betonu.
Spód konstrukcji wznosi się na wysokość ok.15 m nad poziom najwyższej wody żeglownej rzeki. Ustrój nośny mostu stanowią dwie oddzielne konstrukcje, każda pod jedną jezdnię autostrady, o szerokości 19,24 m dla poszczególnej nitki (po trzy pasy w każdą stronę + pas awaryjny).
Podstawowe dane:
Wysokość pylonu: 122 m
Długość mostu głównego: 612 m
Długość przęseł mostu głównego: 50 m / 256 m / 256 m / 50 m
Długość estakad dojazdowych: prawobrzeżna – 520 m , lewobrzeżna – 610 m
Całkowita długość obiektu: 1 742 m
Całkowita szerokość obiektu: 48,55 m
Ilość want: 80 par
- Inwestor: GDDKiA we Wrocławiu
- Wykonawca: Mostostal Warszawa S.A./Acciona Infrastruktura S.A.
- Wartość kontraktu: 576 mln zł
- Okres realizacji: w latach 2008–2011
- Kraj: Polska
- Województwo: dolnośląskie