Terminal pasażerski w Porcie Lotniczym Modlin

Terminal pasażerski w Modlinie został zaprojektowany przez pracownię architektoniczną APA Kuryłowicz i Associates sp. z o.o., w formie jednoprzestrzennej hali, kształtem przypominającej dawne hangary. Obiekt ma wysokość dwóch kondygnacji nadziemnych a jego powierzchnia użytkowa wynosi 12 053,56 m².
Pod częścią budynku znajduje się dodatkowa kondygnacja podziemna przeznaczona wyłącznie na pomieszczenia techniczne. Na parterze terminalu mieszczą się przede wszystkim pomieszczenia publiczne m.in.:  poczekalnie,  strefa komercyjna, stanowiska odpraw, przylotów i odlotów, bagażownie. Pomieszczenia na antresoli przeznaczone są głównie dla obsługi portu lotniczego. Znajdziemy tu szatnie i pokoje socjalne dla personelu, pomieszczenia dla osób zatrzymanych podczas odprawy, gabinety medyczne oraz kaplicę.
Konstrukcja budynku jest mieszana – żelbetowo-stalowa. Przestrzenne łukowe kratownice stalowe stanowią konstrukcję nośną dachu, pozostałe nośne elementy budynku wykonane są z żelbetu.
System BHS, służący do transportu bagaży wyposażony został w urządzenie rentgenowskie oraz tomograf komputerowy.
Terminal, według projektu, przygotowany jest do obsługi 1 542 240 pasażerów rocznie.

- Warszawa jako jedyne miasto w Polsce zyskała drugie lotnisko, a Mostostal Warszawa kolejną ważną wizytówkę. Obiekt cieszy z wielu powodów. Dla naszego konsorcjum jest to kolejna realizacja zakończona sukcesem. Nie zawsze okoliczności są na tyle sprzyjające, by budowę udało skończyć się w planowanym terminie, a tym bardziej przed czasem. Dzięki dobrej współpracy z inwestorem, dzisiaj możemy świętować oddanie terminalu do użytku. - podsumował 13 lipca skończony kontrakt Marek Józefiak, prezes Mostostalu Warszawa SA.

Inwestycja zakończona została w terminie.

Zespół stanął na wysokości zadania i dziś rozmawiamy z uśmiechem o końcu inwestycji . Ale nie zawsze było łatwo. Budowy w systemie Zaprojektuj i buduj nie należą do łatwych. W obiekcie występuje szereg instalacji, które nie są standardowe. Często też przy realizacjach tego typu prace wyprzedzają projekt. Zespół ds. projektowania i kierownicy robót branżowych stanęli na wysokości zadania. Oprócz tego Inwestor wprowadził też bardzo dużą ilość zmian, które wiązały się z dodatkowymi pracami. To korzyść dla firmy, ale i przeorganizowanie budowy. Wszystko działa. Jesteśmy po odbiorach Straży Pożarnej, Sanepidu, Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Nie ma żadnych zastrzeżeń, wskazań co należy poprawić.
Uważam, że Mostostal ma się czym pochwalić a terminal pasażerski w Porcie Lotniczym Modlin to wspólny sukces zarówno Inwestora, Inwestora Zastępczego jak i Wykonawcy
- mówi Robert Nowak, kierownik kontraktu.

- Byliśmy skazani na sukces. Jestem zadowolony i mam nadzieję, że w przyszłości zbudujemy jeszcze nie jeden obiekt – dodaje Stefan Bogusławski, szef Biura Inwestycji w Mazowieckim Porcie Lotniczym Warszawa Modlin.

Data końca kontraktu: 15 lipca 2012 r.
Data podpisania umowy: 28 października 2010 r.
Data uzyskania pozwolenia na użytkowanie: 13 lipca 2012 r.

  • Inwestor: Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa – Modlin sp. z o.o.
  • Wykonawca: Mostostal Warszawa
  • Wartość kontraktu: 69,5 mln zł
  • Okres realizacji: w latach 2010-2012
  • Kraj: Polska
  • Województwo: mazowieckie
Wybrane realizacje