Przebudowa kompleksu dworcowego Gdynia Główna
Jego przebudowa poprawiła stan techniczny obiektu, podniosła standard obsługi podróżnych, także osób niepełnosprawnych, oraz przywróciła mu walory historyczne. Odbudowa zabytkowego budynku wraz z otwartą kolumnadą łączącą dworzec dalekobieżny z dworcem podmiejskim SKM odbyła się zgodnie z wytycznymi konserwatora. Odsłonięte zostały wszystkie elementy historyczne kompozycji przestrzennej łącznika oraz w większym stopniu niż poprzednio wykorzystana została powierzchnia piwnic. Zajeły ją nowoczesny blok sanitarny, przechowalnia bagażu oraz pomieszczenia o charakterze techniczno-magazynowym. Centrum obsługi klienta znalazło się na pierwszym piętrze.
Ponadto wykonana została elewacja, wymienione zostały drzwi i okna oraz zużyte elementy dachu. Remont obejmował także wymianę instalacji: wodno-kanalizacyjnej, technicznej, bezpieczeństwa, sieci: megafonowej i zegarowej, wentylacyjnej oraz układu funkcjonalnego dworca wraz z odtworzeniem zabytkowego architektonicznego wystroju.
Data zawarcia umowy: 15 lipca 2010 r.
Data realizacji kontraktu: 15 czerwca 2012 r.
- Inwestor: Polskie Koleje Państwowe SA
- Wykonawca: Mostostal Warszawa SA/ Acciona Infraestructuras SA
- Wartość kontraktu: 31,25 mln zł
- Okres realizacji: w latach 2010–2012
- Kraj: Polska
- Województwo: pomorskie