Acciona Mostostal Warszawa jest w Grupie Kapitałowej Acciona.

Rozpoczęła się budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska

13 maja 2019

13 maja br. uroczyście wbito łopatę pod obwodnicę Stalowej Woli i Niska. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Construccion.

Budowa drogi obwodowej Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko.

W uroczystości wzięli udział m.in. Rafał Weber – Wiceminister Infrastruktury, Adam Hamryszczak – Wiceminister Inwestycji i Rozwoju, Janina Sagatowska – Senator RP, Bogdan Rzońca – Poseł, Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury, Ewa Draus – Wicemarszałek Województwa Podkarpackiego, Bogdan Tarnawski – Dyrektor rzeszowskiego oddziału GDDKiA, Lucjusz Nadbereżny – Prezydent Stalowej Woli, Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.

- Symboliczne wbicie łopaty i rozpoczęcie prac przy budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska po raz kolejny potwierdza, że Mostostal Warszawa jest solidną firmą zasługującą na pełne zaufanie Inwestora – mówi Jorge Calabuig Ferre. – Dzisiejsza uroczystość cieszy nas tym bardziej, że jest kolejną oznaką powrotu naszej firmy do realizacji dróg w Polsce oraz stanowi o ważności tego segmentu budownictwa w naszym portfelu. Stale wzmacniamy nasz potencjał kadrowy i sprzętowy. Ruszają prace przy budowie obwodnicy Morawicy, a w przyszłym roku rozpoczną się prace przy budowie odcinków dróg ekspresowych: S61 oraz S19, które w tej chwili są w fazie projektowania. Cieszę się zatem, że dzisiaj możemy rozpocząć budowę tej obwodnicy po kilkuletniej przerwie dla największego Inwestora, jakim jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja obejmuje budowę drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.

- Droga krajowa nr 77 jest jednym z ważniejszych korytarzy transportowych Podkarpacia jak i całego kraju, ponieważ prowadzi ruch pojazdów m.in. do przejść granicznych w Korczowej i Medyce – podkreślił obecny na uroczystości Rafał Weber, Wiceminister Infrastruktury. - Obecnie DK77 przebiega przez tereny o ścisłej zabudowie mieszkaniowej Stalowej Woli i Niska. Wysokie natężenie ruchu w tych miastach powoduje duże utrudnienia dla mieszkańców. Do tego dochodzi również ograniczony ruch pojazdów pow. 3,5 tony przez centrum miasta Niska, co utrudnia rozwój lokalnym przedsiębiorcom. Obwodnica usprawni więc komunikację drogową pomiędzy miejscowościami, zwiększy przepustowość dróg i wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miast co wpłynie na poprawę komfortu życia mieszkańców obu miast i poprawi bezpieczeństwo ruchu.

Szczegóły dot. inwestycji
Generalny wykonawca: Mostostal Warszawa (Lider) Acciona Construcción SA (Partner) 
Województwo: podkarpackie
Termin realizacji: 2021 r.
Okres gwarancji: 10 lat 
Wartość kontraktu brutto: 199 189 315,22 zł

Kliknij, żeby przeczytać o projektach infrastrukturalnych realizowanych przez Mostostal Warszawa

13 maja br. uroczyście wbito łopatę pod obwodnicę Stalowej Woli i Niska. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Construccion.

Budowa drogi obwodowej Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko.

W uroczystości wzięli udział m.in. Rafał Weber – Wiceminister Infrastruktury, Adam Hamryszczak – Wiceminister Inwestycji i Rozwoju, Janina Sagatowska – Senator RP, Bogdan Rzońca – Poseł, Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury, Ewa Draus – Wicemarszałek Województwa Podkarpackiego, Bogdan Tarnawski – Dyrektor rzeszowskiego oddziału GDDKiA, Lucjusz Nadbereżny – Prezydent Stalowej Woli, Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.

- Symboliczne wbicie łopaty i rozpoczęcie prac przy budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska po raz kolejny potwierdza, że Mostostal Warszawa jest solidną firmą zasługującą na pełne zaufanie Inwestora – mówi Jorge Calabuig Ferre. – Dzisiejsza uroczystość cieszy nas tym bardziej, że jest kolejną oznaką powrotu naszej firmy do realizacji dróg w Polsce oraz stanowi o ważności tego segmentu budownictwa w naszym portfelu. Stale wzmacniamy nasz potencjał kadrowy i sprzętowy. Ruszają prace przy budowie obwodnicy Morawicy, a w przyszłym roku rozpoczną się prace przy budowie odcinków dróg ekspresowych: S61 oraz S19, które w tej chwili są w fazie projektowania. Cieszę się zatem, że dzisiaj możemy rozpocząć budowę tej obwodnicy po kilkuletniej przerwie dla największego Inwestora, jakim jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja obejmuje budowę drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.

- Droga krajowa nr 77 jest jednym z ważniejszych korytarzy transportowych Podkarpacia jak i całego kraju, ponieważ prowadzi ruch pojazdów m.in. do przejść granicznych w Korczowej i Medyce – podkreślił obecny na uroczystości Rafał Weber, Wiceminister Infrastruktury. - Obecnie DK77 przebiega przez tereny o ścisłej zabudowie mieszkaniowej Stalowej Woli i Niska. Wysokie natężenie ruchu w tych miastach powoduje duże utrudnienia dla mieszkańców. Do tego dochodzi również ograniczony ruch pojazdów pow. 3,5 tony przez centrum miasta Niska, co utrudnia rozwój lokalnym przedsiębiorcom. Obwodnica usprawni więc komunikację drogową pomiędzy miejscowościami, zwiększy przepustowość dróg i wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miast co wpłynie na poprawę komfortu życia mieszkańców obu miast i poprawi bezpieczeństwo ruchu.

Szczegóły dot. inwestycji
Generalny wykonawca: Mostostal Warszawa (Lider) Acciona Construcción SA (Partner) 
Województwo: podkarpackie
Termin realizacji: 2021 r.
Okres gwarancji: 10 lat 
Wartość kontraktu brutto: 199 189 315,22 zł

Kliknij, żeby przeczytać o projektach infrastrukturalnych realizowanych przez Mostostal Warszawa