Acciona Mostostal Warszawa jest w Grupie Kapitałowej Acciona.

Zwycięzcy licytacji WOŚP zwiedzili maszynę TBM „Karpatka”

09 sierpnia 2024

7 sierpnia 2024 r. gościliśmy w Babicy zwycięzców tegorocznej aukcji WOŚP, którzy pod czujnym nadzorem pracowników Mostostalu Warszawa zobaczyli maszynę drążącą tunel na trasie budowanego odcinka S19 Rzeszów Południe-Babica.

- Dla Mostostalu Warszawa to była przyjemność, móc podzielić się wiedzą oraz know-how w zakresie realizacji tunelowej. Dziękujemy gościom za wsparcie szczytnej aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz za wizytę na terenie budowy, podczas której wykazali oni duże zainteresowanie realizowaną inwestycją - powiedział Artur Salachna, Kierownik Budowy S19 Tunel Mostostalu Warszawa.  

Odcinek S19 Rzeszów Południe-Babica

Wizyta naszych gości rozpoczęła się od przejazdu samochodem 4x4 przez teren realizowanego 10,3 km odcinka S19. W jego skład - oprócz tunelu - wejdzie sześć estakad, dwa wiadukty oraz trzy przejścia dla zwierząt. 

Wybudowane zostanie również pierwsze w województwie podkarpackim Centrum Zarządzania Tunelem. Inwestycja obejmuje także budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): MOP Lutoryż (kierunek Rzeszów i Barwinek) oraz dwóch lądowisk dla śmigłowców Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (na MOP Lutoryż w kierunku Rzeszowa i przy Centrum Zarządzania Tunelem).

1

2

3

Zwycięzcy aukcji WOŚP obejrzeli również Zakład Prefabrykacji w Lutoryżu, gdzie powstają prefabrykaty służące za obudowę realizowanego tunelu. 

4

5

Tunel

Zwieńczeniem spotkania była wizyta w maszynie TBM, która 11 lipca br. rozpoczęła drążenie tunelu o docelowej długości 2,2 km. 

TBM „Karpatka”, która była przedmiotem zwiedzania, to imponujących rozmiarów maszyna o wadze 4 367 ton. Sama tarcza maszyny waży 400 ton, a jej średnica wynosi ponad 15 metrów. W tarczy znajduje się 471 narzędzi służących do wiercenia, a maksymalny ucisk „Karpatki” podczas drążenia wynosi 31 700 ton.

6

8

7

9

9

11

12

Szczególne podziękowania kierujemy do Janusza Puki, Kierownika Robót na Budowie S19 Tunel MW oraz Damiana Beksy, Osoby Wyższego Dozoru Ruchu w Specjalności Górniczej na Budowie Tunel S19 MW, którzy opowiedzieli naszym gościom o wyzwaniach zw. z realizacją inwestycji infrastrukturalnej i tunelowej. 

Podziękowania również dla naszego pracownika, Adama Babuli, Głównego Specjalisty ds. Przygotowania Produkcji na Budowie S19 Tunel MW, inicjatora tegorocznej zbiórki dla WOŚP w Mostostalu Warszawa. 

Kontrakt realizuje konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. Umowa na kwotę ok. 2,2 mld zł została podpisana w lipcu 2020 r. Prace budowlane rozpoczęły się w kwietniu 2022 r.

fot. MW.