Acciona Mostostal Warszawa jest w Grupie Kapitałowej Acciona.

Stacja Ursus Niedźwiadek

20 czerwca 2012

Mostostal Warszawa wybuduje nowy przystanek kolejowy PKP Ursus Niedźwiadek oraz przejścia podziemne w warszawskim Ursusie, na trasie linii kolejowej 447 Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki.

Mostostal Warszawa w ramach podpisanej 12 czerwca umowy zrealizuje dwa zadania:
1. Budowę przejścia podziemnego pod torami kolejowymi linii nr 1 Warszawa - Katowice i linii podmiejskiej nr 447 Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki,
2. Budowę nowego przystanku osobowego Warszawa Ursus Niedźwiadek wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii nr 447 Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki w rejonie osiedla mieszkaniowego Niedźwiadek w dzielnicy Ursus.

Pierwsze z nich, sfinansuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA, drugie - Zarząd Transportu Miejskiego. – Jakiś czas temu podpisaliśmy umowę z ZTM na współfinansowanie tego przedsięwzięcia – tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Lepiej razem taką inwestycję przeprowadzić, bo wtedy koszty rozkładają się na dwa podmioty.

Przejście podziemne o przekroju  6x2.4 m i długości 46 m poprowadzi m.in. do gotowego już parkingu przesiadkowego Parkuj i Jedź. Jego wejścia umieszczone zostaną po obu stronach torów oraz na peronie:
- od strony północnej: przy parkingu Parkuj i Jedź oraz przy ul. Orląt Lwowskich
- od południowej przy ul. Krawczyka.

Wewnątrz znajdą się trzy szyby dźwigowe służące osobom niepełnosprawnym i rowerzystom, w części podziemnej przebiegnie ścieżka rowerowa a obok wejść pojawią się stojaki na rowery. Obiekt połączony zostanie z systemem monitoringu zainstalowanym na parkingu Parkuj i Jedź.

Peron na przystanku osobowym PKP Ursus Niedźwiadek powstanie między 3 i 4 torem. Pokryje go 70 metrowa przeszklona wiata.
Nasze prace obejmą również budowę nowego odwodnienia wgłębnego torowiska wzdłuż budowanego nowego odcinka toru nr 4 oraz przebudowy i budowy:
-  układu zasilania elektroenergetycznego,
- sieci trakcyjnej, sieci telekomunikacyjnych wraz z urządzeniami
- sieci sterowania ruchem kolejowym wraz z urządzeniami.

Kontrakt wart 16, 26 mln zł brutto zrealizujemy w 16 miesięcy od dnia podpisania umowy.