S7 Załuski–Modlin: oddano do ruchu odcinek zrealizowany przez Mostostal Warszawa

22 grudnia 2025

Odcinek drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Załuski i Modlin został udostępniony kierowcom. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie umożliwiło wprowadzenie stałej organizacji ruchu i pełne korzystanie z trasy. Do zakończenia prac pozostało jedynie udostępnienie Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP).

– Zrealizowany przez nas odcinek S7 to projekt o dużej skali i wysokim stopniu złożoności. Prace wykonywaliśmy przy zachowaniu ciągłości ruchu, co stworzyło dodatkowe wyzwania. Dziękuję całemu Zespołowi zaangażowanemu w to zadanie za profesjonalizm i determinację – powiedział Jorge Calabuig Ferre, Prezes Zarządu Mostostal Warszawa S.A.

– To projekt, który istotnie poprawia dostępność komunikacyjną północnego Mazowsza, zwiększa bezpieczeństwo ruchu oraz skraca czas przejazdu pomiędzy regionami realizacji – podkreślił podczas briefingu prasowego Dariusz Klimczak, Minister Infrastruktury.

Kluczowy element północnego wylotu z Warszawy

W ramach zadania Mostostal Warszawa S.A. zaprojektował i zrealizował około 12 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o trzech pasach ruchu w każdym kierunku, powstałej w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7. Zakres inwestycji obejmował budowę dwóch węzłów drogowych – Załuski oraz Ostrzykowizna – a także fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Powstały również drogi równoległe umożliwiające obsługę przyległych terenów, urządzenia ochrony środowiska oraz nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wyzwanie organizacyjne 

Realizacja inwestycji była prowadzona w sposób minimalizujący utrudnienia dla kierowców. Prace odbywały się bez ograniczania możliwości korzystania z istniejącej trasy. Kluczowym elementem było wcześniejsze wykonanie lokalnego układu drogowego, który przejął ruch na czas zasadniczych prac budowlanych.

Odcinek S7 Załuski–Modlin stanowi istotny element północnego wylotu z Warszawy, ważny krok w tworzeniu nowoczesnej i bezpiecznej infrastruktury drogowej w Polsce.

Wartość kontraktu wyniosła 635,06 mln zł brutto.

Fot. MW.