Obwodnica Koszalina przed czasem
Drugi odcinek Obwodnicy Koszalina jest już przejezdny dla kierowców. Mostostal Warszawa zakończył kontrakt ponad miesiąc przed terminem.
Mostostal Warszawa SA zaprojektował, zbudował oraz przebudował drogi stanowiące zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta - od ul. Słowiańskiej przez skrzyżowanie z ul. Lechicką do skrzyżowania ulic Szczecińska - Syrenki.
Realizacja kontraktu zleconego przez Zarząd Dróg Miejskich w Koszalinie miała trwać 32 miesiące. Budowa skończona została jednak przed terminem. Mostostal przekazał obwodnicę w ręce Inwestora 19 stycznia. Umowny koniec kontraktu planowany był na 23 lutego br.
Osiem miesięcy zajęło opracowanie dokumentacji projektowej, ostatnie dwadzieścia realizacja robót. Prace podzieliliśmy na dwa etapy. Etap I objął budowę nowego odcinka drogi wraz z modernizacją i przebudową infrastruktury kolejowej. Etap II polegał na przebudowie istniejącego odcinka drogi, oraz dostosowaniu go do standardów miejskich.
Etap II obejmujący: budowę ronda, montaż ekranów akustycznych, przebudowę stanowisk postojowych oraz przebudowę układu komunikacji miejskiej należał do najtrudniejszej części kontraktu. Prace odbywały się pod ruchem i problemy komunikacyjne, uciążliwe nie tylko dla mieszkańców Koszalina, ale i pracowników budowy były nie do uniknięcia.Ze względu na lokalizację przebudowywanej drogi nie otrzymaliśmy pozwolenia od Inwestora na całkowite zamknięcie ulicy. – mówi Hubert Stacholiński, kierownik budowy. - Łączna długość wykonanego odcinka to ok. 2,4 km w tym: ok. 1 km przebudowa dróg ul. Słowiańskiej a pozostałe 1,4 km budowa nowego kawałka drogi.
Obwodnica Koszalina zwana Ringiem Zewnętrznym Miasta ma za zadanie połączyć dwie drogi krajowe DK6 ze Szczecina z DK11 na Poznań oraz wyłączyć ruch tranzytowy z centrum miasta. Ze względu na bliską lokalizację letnich kurortów Koszalin od zawsze w okresie wakacyjnym był praktycznie nieprzejezdny. Dzięki nowej Obwodnicy Miasta mieszkańcy z łatwością ominą korki.