Mostostal Warszawa przebuduje Terminal Cargo w Kraków Airport

25 lipca br. Mostostal Warszawa zawarł umowę z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice na realizację zadania: „Przebudowa istniejącego budynku starego terminala Cargo na potrzeby tymczasowych poczekalni przedodlotowych Pre-Boarding Zone Non Schengen”. Wartość inwestycji wynosi 28 619 566,46 zł brutto.
- To kolejna inwestycja realizowana przez Mostostal Warszawa na rzecz dynamicznie rozwijającego się lotniska w Balicach, która potwierdza zaufanie, jakim darzy nas Inwestor oraz naszą silną pozycję w sektorze budownictwa infrastrukturalnego - mówi Maciej Sasak, Dyrektor Obszaru Wschodniego Mostostal Warszawa. Prace będziemy prowadzić w wymagających warunkach na terenie czynnego lotniska, gdzie kluczowe jest zachowanie ciągłości operacyjnej i bezpieczeństwa pasażerów. To zadanie wymaga doskonałej organizacji, precyzyjnej koordynacji i nierzadko pracy w godzinach nocnych. Mamy jednak odpowiednie doświadczenie, sprawdzony Zespół i wiemy, jak skutecznie działać w tak wymagającym środowisku.
- Rozwój Kraków Airport to proces precyzyjnie zaplanowany - podkreśla Łukasz Strutyński, Prezes Zarządu Kraków Airport. Przed nami niezwykle istotny, pierwszy etap szerszej strategii modernizacji – adaptacja budynku dawnego terminala cargo, który przez najbliższy czas będzie służył pasażerom jako strefa oczekiwania przed wejściem na pokład – Pre-Boarding Zone (PBZ) – z sześcioma dodatkowymi gate’ami. W kolejnych latach planujemy rozbudowę terminala pasażerskiego zarówno od strony zachodniej, jak i wschodniej. Naszym celem jest zakończenie prac do 2031 roku i osiągnięcie przepustowości na poziomie 19 milionów pasażerów rocznie.
Artur Sikora, Dyrektor Grupy Kontraktów Mostostal Warszawa na tle dawnego terminala Cargo w rozmowie z mediami na temat szczegółów modernizacji
Budynek dawnego terminala Cargo, który zostanie przebudowany przez Mostostal Warszawa
Terminal w nowej odsłonie
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową przebudowę istniejącego budynku starego terminala Cargo w Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice. Zakres prac rozpocznie się od częściowej rozbiórki istniejącej struktury, a następnie obejmie pełną reorganizację i nową aranżację wnętrz, dostosowaną do funkcji tymczasowych poczekalni przedodlotowych strefy Non Schengen.
Kluczowym elementem inwestycji będzie stworzenie funkcjonalnego połączenia między przebudowywanym obiektem a terminalem pasażerskim – poprzez wykonanie łącznika na poziomie pierwszego piętra. W ramach zadania zaplanowano także budowę dwóch nowych klatek schodowych, które zapewnią komunikację pomiędzy górnymi kondygnacjami a poziomem terenu.
Dodatkowo, przebudowie i adaptacji poddane zostaną instalacje wewnętrzne, które zostaną dostosowane do nowych potrzeb użytkowych obiektu.
Modernizacją objęte będzie również bezpośrednie otoczenie budynku – tzw. przedpole, które zostanie zagospodarowane w sposób umożliwiający bezpieczną i wygodną obsługę przyszłych pasażerów. Całość prac będzie prowadzona z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i ciągłości operacyjnej lotniska.
Terminal Cargo ma być gotowy w ciągu 9 miesięcy od daty podpisania umowy.
Kontynuacja współpracy i rozwój regionu
Nowa inwestycja to kolejny rozdział dobrej współpracy z Kraków Airport. Przypomnijmy – w maju br. zakończyliśmy z sukcesem budowę nowego Terminala Cargo, a w czerwcu podpisaliśmy umowę na budowę Centralnego Miejsca Gromadzenia Odpadów na terenie portu.
Jednocześnie aktywnie uczestniczymy w rozwoju regionu małopolskiego – aktualnie realizujemy także modernizację budynku dawnego kina Światowid na potrzeby Muzeum Nowej Huty, ważnej instytucji kultury w Krakowie.
fot. MW