- Paweł Kwiecień
Rzecznik Prasowy - T: +48 22 250 76 24
T: +48 539 191 027
E: rzecznik|mostostal.waw.pl| |rzecznik|mostostal.waw.pl
Informacje prasowe
Zapraszamy do odsłuchania pierwszego odcinka MPodcastu, którego rozmówcą jest Marcin Krysiewicz, Kierownik Zintegrowanych Systemów Zarządzania BHP i Ochrony Środowiska. Marcin odpowiedział na pytania, które najbardziej nurtowały pracowników Mostostalu Warszawa.
Ostatnie elementy maszyny TBM (ang. Tunnel Boring Machine), która wydrąży tunel o długości 2,2 km na drodze ekspresowej S19 Rzeszów Południe-Babica, dotarły już na plac budowy w Babicy. Po złożeniu maszyna będzie ważyła 4 tysiące ton i osiągnie 112 metrów długości. Tarcza drążąca „Karpatki” – bo taką nazwę wybrali w głosowaniu internauci – ma rekordowe 15,2 m.
31 stycznia 2023 r. na Politechnice Rzeszowskiej odbyło się seminarium naukowo-techniczne „Logistyka transportu intermodalnego ciężkiego sprzętu do budowy tunelu na Podkarpaciu”, którego współorganizatorem był Mostostal Warszawa i Acciona Construcción.
30 stycznia 2023 roku Wojewoda Świętokrzyski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) dla obwodnicy Opatowa w ciągu drogi krajowej numer 9 i S74 oraz Łącznika Północnego w ciągu drogi krajowej 74. Obie inwestycje realizuje Mostostal Warszawa , a łączna wartość kontraktów wynosi 461 mln zł brutto.
Mostostal Warszawa podpisał umowę na dostawę trzech prefabrykowanych przęseł kładek wykonanych z betonu zbrojonego kompozytem FRP. Projekt został pozyskany i będzie realizowany przez Dział Badań i Rozwoju.
Prezentujemy stanowisko Zarządu Mostostal Warszawa SA w sprawie wypowiedzi Prezesa Zarządu RAFAKO SA dotyczących możliwych konsekwencji dla Mostostal Warszawa SA w związku z obecną sytuacją Projektu Jaworzno.
14 listopada 2022 roku Mostostal Warszawa zawarł z ING Bank Śląski S.A. aneks zwiększający linię gwarancyjną.
30 grudnia 2022 roku Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) na ok. 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Załuskami a Modlinem. Inwestycję realizuje Mostostal Warszawa, a wartość kontraktu wynosi 635,06 mln zł brutto.
Karpatka – takie imię nosić będzie maszyna TBM (ang. Tunnel Boring Machine), która wydrąży tunel o długości 2,2 km na drodze ekspresowej S19 Rzeszów Południe - Babica. Na tę nazwę oddano w internetowej ankiecie ponad 6 tys. z ok. 9 tys. głosów, a przewaga nad kolejną propozycją była znacząca.
13 grudnia 2022 roku Mostostal Warszawa zawarł z Wojewódzkim Przedsiębiorstwem Usług Turystycznych w Katowicach, umowę na realizację modernizacji Hotelu Katowice. Wartość umowy: 130,28 mln zł brutto.
W środę, 30 listopada 2022 roku, odbyła się uroczystość zawieszenia wiechy na nowym budynku Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Wzięli w niej udział przedstawiciele UW, w tym prof. dr hab. Alojzy Nowak, Rektor Uniwersytetu Warszawskiego, inwestor zastępczy, projektanci, inżynierzy, dostawcy i podwykonawcy realizujący tą inwestycję.
Nocą z 28 na 29 listopada 2022 r. maszyna TBM pokonała ostatni odcinek trasy – została przewieziona od węzła Rzeszów-Południe na plac budowy w Babicy. Wydarzenie to ponownie przyciągnęło wiele osób, które zgromadziły się na trasie przejazdu, by obserwować tę niecodzienną operację.