Acciona Mostostal Warszawa jest w Grupie Kapitałowej Acciona.

Prefabrykowane kładki z betonu zbrojonego kompozytem FRP

Nowatorskie rozwiązanie zapewniające całkowitą odporność na korozję 

 

Skonfiguruj przęsło dopasowane do Twojego projektu
Wybierz podstawowe parametry i zobacz jakie masz możliwości
Zalety techniczne
korzyści dla zarządcy dróg
Zalety techniczne korzyści dla zarządcy dróg
sprawdź
  • Przęsło mostowe o wydłużonym projektowanym czasie użytkowania co najmniej 50 lat  bez potrzeby dużych napraw
  • Niższe koszty utrzymania – nigdy nie wystąpi potrzeba napraw ubytków betonu spowodowanych korozją zbrojenia, ani odnawiania zabezpieczeń antykorozyjnych elementów stalowych
  • Wysoka jakość wykonania i estetyka elementu betonowego oraz wyposażenia gwarantująca satysfakcję i niezakłócone korzystanie z obiektu przez wiele lat
Zalety technologiczne
korzyści dla wykonawcy
Zalety technologiczne korzyści dla wykonawcy
sprawdź
  • Szybka realizacja prac budowlanych – dostarczane na budowę lekkie przęsło jest gotowe do wbudowania, posiada nawierzchnię, powłoki ochronne betonu oraz mocowania balustrad. Montaż przęsła oraz przykręcenie balustrad odbywa się w ciągu kilku godzin
  • Niższe koszty prowadzenia budowy – mała pracochłonność, brak konieczności zatrudniania specjalistów; minimalny zakres prac przygotowawczych bez wykonywania konstrukcji pomocniczych i szalunków
  • Ograniczone koszty transportu, składowania materiałów i sprzętu
  • Pełna dokumentacja jakościowa  – brak ryzyka wystąpienia błędów ludzkich pracowników budowy i niższe koszty nadzoru pracowników w terenie
  • Realizacja prac niezależna od warunków pogodowych
Zalety technologiczne
korzyści dla projektanta
Zalety technologiczne korzyści dla projektanta
sprawdź
  • Uproszczone projektowanie – dobór prefabrykatu przęsła zmniejsza pracochłonność i skraca czas projektowania

  • Wsparcie w przygotowaniu innowacyjnego projektu czerpiącego z zalet materiału kompozytowego. Możliwość konsultacji z ekspertami

Oferowane przez nas prefabrykaty mostowe mają
  • rozpiętość
    od 6 do 15 m
  • szerokość użytkową
    od 2,5 do 3,5 m
Oferowane przez nas prefabrykaty mostowe mają
Trwałość<br />konstrukcji
Trwałość
konstrukcji
sprawdź

Zastosowaliśmy zbrojenie kompozytowe oraz wysokiej klasy beton mostowy C60/75.  

Najważniejsze parametry stosowanego betonu to:

  • mrozoodporność F200
  • wodoszczelność  W10
  • klasy ekspozycji XC4, XF3
  • nasiąkliwość poniżej 5%

Brak korodującej stali w połączeniu z wysoką jakością prefabrykatu gwarantuje dużo wyższą trwałość obiektu oraz ogranicza do minimum zakres prac utrzymaniowych.

Szybkość i jakość<br />prefabrykacji
Szybkość i jakość
prefabrykacji
sprawdź

Prefabrykacja płyty przęsła mostowego w kontrolowanych warunkach zakładu produkcyjnego umożliwia właściwą pielęgnację betonu oraz precyzyjne wykonanie elementów wyposażenia.

Montaż lekkiego, monolitycznego przęsła, dostarczanego na budowę wraz z wyposażeniem, istotnie skraca czas prowadzenia prac.

Walory<br />estetyczne
Walory
estetyczne
sprawdź

Prosta, tradycyjna forma przęsła stanowi podstawę do doboru dowolnych elementów wyposażenia. Zamawiający zależnie od potrzeb wybiera z palety RAL kolor balustrad, możliwe jest również barwienie nawierzchni w masie.

Powierzchnię betonu na bokach oraz spodzie przęsła cechuje wysoka precyzja wykonania, a jej powłoka hydrofobowa zapewnia długotrwałe utrzymanie czystości.

Cechy produktu

Odkryj czym charakteryzują się nasze prefabrykaty

  1.  Prefabrykacja Gotowe monolityczne przęsło dostarczone na budowę
    • niższe koszty realizacji prac
    • wyższa jakość betonu
    • skrócenie czasu budowy
  2.  Zbrojenie FRP Nigdy nie występuje korozja
    • zapewnia długowieczność
    • mniejszy zakres i niższe koszty utrzymania
  3.  Odwodnienie ​System spadków poprzecznych i podłużnych
    • prosta i ekonomiczna konstrukcja
    • niezawodność przez brak wpustów
  4.  Nawierzchnia polisparginowa
    • wysoka trwałóść
    • barwienie w masie na dowolny kolor
  5.  Balustrady aluminiowe
    • odponość na korozję
    • lekkość
    • oszczędność przez montaż do boku przęsła

 

Cienkowarstwowa nawierzchnia poliasparginowa

Cienkowarstwowa nawierzchnia na bazie modyfikowanego polimocznika, charakteryzuje się dużo lepszymi parametrami mechanicznymi niż typowo mostowe nawierzchnie poliuretanowo epoksydowe. Jest ona również całkowicie odporna na promieniowanie UV. Nawierzchnia poliasparginowa z kruszywem kwarcowym zapewnia najwyższą trwałość - takie rozwiązania od wielu lat z powodzeniem stosowane są do budowy najbardziej obciążonych posadzek przemysłowych. Powierzchnia betonu przed ułożeniem nawierzchni jest śrutowana co zapewnia wysoką sczepność. Proces wykonywany jest w kontrolowanych warunkach w zakładzie prefabrykacyjnym. Odpowiednia szorstkość nawierzchni doskonale sprawdza się w przypadku ruchu kołowego, zapewniając bezpieczeństwo manewrów i hamowania, również gdy nawierzchnia jest mokra.

Warstwy ochronne betonu

Superhydrofobizacja chroni powierzchnie prefabrykatu betonowego przed zabrudzeniami, ponadto jej wysoka trwałość zapewnia efekt szlachetnego starzenia (uniknięcie nieestetycznego łuszczenia się powłok malarskich). 

Balustrady aluminiowe

O standardowej dla dróg rowerowych wysokości, malowane na dowolny kolor z palety RAL. Brak konieczności okresowego odnawiania warstw malarskich, wynikającego z problemu korozji.

Łożyska elastomerowe

Ze względu na umiarkowane rozpiętości przęseł stosowane jest łożyskowanie w układzie pływającym. Proste i skuteczne przekładki elastomerowe umożliwiają wymagany przesuw przęsła w obu kierunkach. Takie rozwiązanie nie wymaga stosowania skomplikowanego i kłopotliwego w eksploatacji urządzenia dylatacyjnego. Krawędzie przęsła zabezpieczone są przykryciem dylatacyjnym ze stali nierdzewnej.

Odwodnienie

Realizowane jest poprzez system spadków podłużnych i poprzecznych. Brak wpustów w płycie 
upraszcza konstrukcję obiektu i eliminuje miejsca wymagające czyszczenia oraz czynności konserwacyjnych.

Kontakt dla klientów

 

Zobacz inne nasze realizacje